Fotoserie: Massale belangstelling belevingsdag melkveehouderij Alders in Overloon
De familie Alders had haar melkveebedrijf op Tweede Paasdag omgetoverd voor een heuse belevingsdag. De doelgroep was gezinnen met jonge kinderen, en die zijn er volop geweest, vertelt Hannie van Hees van het bedrijf. Onder het motto ‘mama, waar komt de melk vandaan’ kregen zij een kijkje in de keuken. Zo stonden onder meer knuffelen met kalfjes, kalfjes eten geven en een traptractor race op het programma.
Opbrengst naar goed doel
De opbrengst van de warme chocolademelk met slagroom, koffie en ander lekkers ging volledig naar Big Challenge als goed doel. Van Hees kan niet precies vertellen wat die opbrengst in totaal was. „We hebben zelf een bedrag geschonken, maar dat deden ook een aantal andere bedrijven. Bovendien was er een standje van Big Challenge, waar T-shirtjes en petjes werden verkocht en die opbrengst ging rechtstreeks naar de stichting.”
Lang gebleven
Van Hees vertelt verder dat de eerste bezoekers er al voor 11:00 uur waren en de meesten ook ook lang bleven hangen. „We hebben een groot erf - met 230 melkkoeien en rond 135 stuks melkvee, red. - dus ik kan niet precies zeggen hoeveel mensen er zijn geweest. Het waren er in ieder geval honderden.”
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Hannie van Hees